Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marijke, Dick, Bertie, Els en Angelique - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marijke, Dick, Bertie, Els en Angelique - WaarBenJij.nu

Napier

Door: Marijke, Bertie en Eld

Blijf op de hoogte en volg Marijke, Dick, Bertie, Els en Angelique

20 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Napier

Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn we gisteren met de bus naar Napier gegaan.  We hebben tussendoor 3 rustige dagen gehad. Dinsdag zijn Els en Marijke met Francien een dagje wezen quilten bij Linda, een vriendin van Francien. Bertie is die dag wezen shoppen in Henderson. Woensdag hebben we lunch gehad bij Valentines, ter ere van meerdere verjaardagen,  daarna nog even naar de winkels. 's Avonds hebben we gewandeld.
Donderdag heeft Francien ons weer naar de bus gebracht, een  mooie tocht van 7 uur. Om 7.30 uur kwamen we aan, we vroegen aan iemand de weg naar het hotel, hadden we beter niet kunnen doen, want we werden de verkeerde kant opgestuurd. Het hotel bleek later vlak achter het busstation te liggen, maar zo hadden we toch weer de nodige beweging gehad. Na ingechecht te hebben zijn we eerst wat gaan eten en wat te drinken gekocht. Na een goede nachtrust zijn we vrijdagmorgen om 8 uur weggegaan om te ontbijten. Om 9 uur liepen we in het centrum van Napier, we hadden geluk het is dit weekend Rt Deco weekend in Napier. Dat betekent dat veel mensen in Art Deco kleding lopen en er heel veel antieke auto' s rijden en staan om bekeken te worden. Dat hebben wij dan ook gedaan, daarna op de promenade gelopen en wat gegeten en gedronken. Om half twee hebben we de City Tour gedaan met de Hawkes Bay Express, dat duurde bijna 2 uur. De chauffeur vertelde heel veel, ook dat hij het treintje zelf met zijn familie had opgeknapt.
We kwamen langs veel Art Deco huizen, ook in de buitenwijken. We stopten bij een tabaksfabriek in Art Deco stijl, ook daar gaf de chauffeur uitleg. Daarna stopten we nog bij een schapenhuidenfabriek. Nadat we weer terug waren op de promenade hebben we een lekker ijsje gegeten en terug naar het hotel gegaan. Straks gaan we eten en Napier in, want er is vanavond weer muziek e.d. We zijn benieuwd, jullie horen later hoe dat was.
Groeten van ons drietjes.

• 20 Februari 2015 - 08:04

Angelique:

Dat ziet er erg gezellig uit en wat een heerlijk weer hebben jullie! Gezellige avond nog in Napier. Xxx

• 20 Februari 2015 - 08:42

Xandra:

Mooie foto's wat een geluk,zo'n vestival want dan is het extra gezellig. Veel plezier.

• 20 Februari 2015 - 10:14

Anneke:

Hallo wat een mooie en gezellige vakantie hebben jullie met mekaar, en ook veel lol, er gebeurt volgens mij wel iedere dag iets spannends, of iets wat niet goed gaat, dat is zo leuk van het onbekende. Ook de foto's vertellen al genoeg, geniet het, dat hoef ik niet te schrijven want dat doen jullie zeker! Groetjes Anneke

• 20 Februari 2015 - 12:03

Gerda:

Hoi Marijke,
    Wat gezellig ziet alles eruit, en daarbij leuke foto's. Zo te zien hebben jullie ook prachtig weer.
    Over 3 dagen vertrek ik voor 2 weken naar Lanzarote en Fuertaventura. Hoop dat het zonnetje daar ook schijnt. Hier is het grijs en regenachtig.
    Groetjes Gerda