Cable car en Botanic garden - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marijke, Dick, Bertie, Els en Angelique - WaarBenJij.nu Cable car en Botanic garden - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marijke, Dick, Bertie, Els en Angelique - WaarBenJij.nu

Cable car en Botanic garden

Door: Marijke, Bertie en Els

Blijf op de hoogte en volg Marijke, Dick, Bertie, Els en Angelique

12 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag gaan we in tegenstelling tot wat we dachten niet naar het Te Papa museum, maar omdat het weer morgen wat minder wordt besluiten we met de Cable Car naar boven te gaan en via de Botanic Gardens weer terug te lopen.

We hadden met Henny Wiekenkamp ( een vriendin van Marja, 1 van de andere zussen) om 11 uur boven afgesproken. Henny woont in Wellington. Wij waren iets eerder maar hebben heerlijk in het zonnetje gewacht op haar. Er is een strak blauwe lucht, dus is dit een goede keuze.

Met Henny eerst koffie gedronken en lekker geklets, vrouwen onder elkaar je kent dat wel....

We dachten dat Henny daarna weer naar huis zou gaan, maar nee ze liep gezellig mee. Eerst naar het planetarium met buiten een soort zonneklok, sundials. Vervolgens best stijl naar beneden naar de treehouse, echt een huis in de bomen. Waar van alles verteld wordt over de bomen. Een beetje langs de weg naar Lady Norwood Rosegarden. Het is al wat laat in het jaar om echt mooie rozen te zien, maar toch het blijft mooi.

Vandaar zijn we naar het bijbehorende restaurant gegaan, en trakteerde Henny ons op heerlijk lunch. Het was druk, dus we moesten even wachten. Maar heerlijk gegeten.

Naast de Rosegarden is het Begonia house, prachtig grote begonia's, zeker op de foto's te zien.

Verder naar beneden door het memorial park, een oude begraafplaats, die gedeeltelijk was opgebroken voor een state highway.

Beneden aangekomen hebben we allemaal boodschappen gedaan bij New World en is Henny met de trein teruggegaan. Wij zijn naar de kamer teruggelopen.

Daar aangekomen bleek de kamer nog niet gedaan te zijn, dus zijn we in Lambton Quay een ijsje gaan eten. Liepen daar langs een winkel waar Evelyn's jas net binnen was, wie weet???.

Nu zitten we na een kleine maaltijd lekker lui in onze kamer. Liefs en kussen van ons drieën. Morgen Te Papa museum

• 12 Februari 2015 - 10:07

Xandra:

Nooit geweten dat Wellington zo mooi was de volgende keer blijven we daar zeker ook een paar dagen en gaan met de cable car.

• 12 Februari 2015 - 11:23

Dinie:

Leuk verslag en mooie foto's! Jammer dat wij geen tuin meer hebben ;-)

Groeten aan de zusters,
    Charles en Dien

• 12 Februari 2015 - 11:25

Marja:

Mooie foto's van de Botanical gardens. Grappig om Henny te zien, ben wel benieuwd hoe het was, hoor het wel. Leuk is Wellington he. Jullie kijken wel zo serieus op de foto maar volgens mij hebben jullie het wel gezellig. liefs marja

• 12 Februari 2015 - 13:06

Marian Van Beek:

Meiden, wat een leuke verslagen komen er voorbij, heel fijn om zo een beetje mee te kunnen reizen! Alles gaat goed met jullie zo te vernemen. Marijke, ik ben bijna rond met ons komend mutsenetentje, geniet lekker verder allemaal! Liefs Marian♥

• 12 Februari 2015 - 18:37

Angelique:

Leuke foto's hoor en idd wist niet dat het daar boven bij de cable car zo mooi was. We genieten lekker mee zo met jullie. Heerlijk weertje ook om zo een dag op stap te zijn. Geniet lekker verder, kijk weer uit naar het volgende verhaal met foto's. Xxx