Te Papa museum Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marijke, Dick, Bertie, Els en Angelique - WaarBenJij.nu Te Papa museum Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marijke, Dick, Bertie, Els en Angelique - WaarBenJij.nu

Te Papa museum Wellington

Door: Marijke, Bertie en Els

Blijf op de hoogte en volg Marijke, Dick, Bertie, Els en Angelique

13 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wat een goede keuze was dat gisteren. Vandaag is het echt slechter weer. Een bewolkte lucht met hier en daar blauwe vlekken.

Dus geen spijt ervan dat we vandaag naar het Te Papa museum gaan. Na ons heerlijke ontbijt, hebben Marijke en Els eerst de jas voor Evelyn gekocht.

En om 10 uur richting het museum, lekker gelopen. Wat dat betreft zitten we echt prachtig. Alles is te belopen. Langs de waterkant naar Te Papa gelopen, toen nog heerlijk met zon en blauwe luchten. Dit museum is helemaal gratis, vertelt alles over de cultuur, het ontstaan van New Zealand. Zowel in het Engels als Maori. Teveel om te beschrijven. Met als speciale tentoonstelling 75 jaar Air New Zealand. Eerst koffie gedronken voordat we starten van de 6e level. Daar was een interessante verzameling van art nouveau van een Wellingtonian. Op de 5e level bevindt zich Nieuw-Zeelandse rijke en gevarieerde artistieke erfgoed. Maar ook veel moderne kunst.

De 4e level is  het meest uitgebreide level. Mochten jullie daar meer van willen weten, vraag ons de folder maar. Ik denk dat we het langst rondgelopen hebben op deze verdieping. By the way tussen door natuurlijk lekker in het restaurant een sandwich gegeten.

Marijke heeft bij Air New Zealand haar eigen ontwerp voor de buitenkant van een vliegtuig gemaakt. Zie de foto.

Tegen 4 uur voelden we onze benen wel en na een korte stop in het winkeltje besloten we weer naar de kamer te gaan. Buitengekomen bleek de lucht helemaal dicht getrokken te zijn, maar gelukkig geen regen. Wel veel meer wind. Bij het hotel aangekomen onze laatste boodschappen in de citystop (soort dairy) gedaan. En toen naar boven....en jawel de kamer is gedaan, we hoeven niet verplicht ijs te eten. Waar het ook helemaal geen weer voor is.
Morgengaan we weer terug naar Auckland met de bus, die 12 uur duurt.

• 13 Februari 2015 - 09:20

Marja:

Te Papa is mijn favourite museum , je kunt er echt dagen doorbrengen. Leuk dat jullie het ook zo vonden. En nu weer naar Auckland? Ik dacht dat jullie nog naar Napier gingen? Veel plezier in idders geval xxxx

• 13 Februari 2015 - 09:48

Michiel:

Leuk om jullie reis te volgen! Krijg er helemaal vakantie kriebels van! Veel plezier! :))

• 13 Februari 2015 - 20:07

Betteke:

Wat houden jullie ons trouw op de hoogte. Leuk om te lezen. Geniet ze verder. Liefs Betteke en Gert.

• 13 Februari 2015 - 22:24

Thea:

Leuk om steeds de verlagen te lezen! Veel variatie in wat jullie doen. Zeer afwisselend lijkt me zo. Veel plezier nog, liefs Jan en Thea